Heemschuur
Watermolen met oude schuur

Openstelling

De heemschuur is geopend op elke 1e zondag van de oneven maand, van 13.30 u tot 16.30 u  en iedereen is van harte welkom en de toegang is gratis. Men kan tevens diverse fotoboeken en ander documentatiemateriaal inzien of gewoon gezellig 'n praatje maken onder 't genot van 'n kop koffie of thee.

Op afspraak zijn er extra openstellingen en/of rondleidingen mogelijk.

Info: heemkundeoploo@gmail.com

Etalage

Elke 6 weken komt er 'n nieuw thema in de etalage met o.a. oude foto's en oude gebruiksvoorwerpen waarbij het geheel aangekleed wordt met etalage-poppen. Ook jubilerende Oploose verenigingen worden in de picture gezet dmv foto’s en materialen. We publiceren uit zelf verworven gegevens of andere bronnen. Hieronder ziet U foto's van het thema onderwijs in Oploo.

(klik op foto voor vergroting)

Heeft U nog leuke oude foto's?

U doet er ons een groot plezier mee!

Heemschuur

Na dankbaar gebruik te hebben mogen maken van voormalige winkelpanden, heeft de vereniging vanaf 21 november 2010 een eigen Heemschuur aan de Watermolenstraat 2a, waar alle collecties zijn ondergebracht. Het prachtige aan dit project is ongetwijfeld dat het zoveel mogelijk werd uitgevoerd door vrijwilligers uit Oploo. Ons dorp is heel sterk in het zelf uitvoeren van projecten. Een woord van dank is hier zeer zeker op zijn plaats.

(klik op foto voor vergroting)